
Hva jobber vi med?
Hjelp med NAV er en uavhengig, gratis og nøytral rådgivningstjeneste for deg som har dialog med offentlige tjenester og står fast i egen sak. Etter snart 6 måneders drift har vi erfart at det er et økende behov for Hjelp med NAV. En vesentlig del av prosjektet er å skape forståelse, trygghet og praktisk hjelp for deg som er i dialog med for eksempel NAV. Det gjelder også at vi bistår med hjelp mot internasjonale tjenester som av og til skal samordnes med norske.
Hvem kontakter oss?
- Personer som har behov for grunnleggende bistand der de har kjørt seg fast i NAV – systemet eller offentlige tjenester med egen sak.
- Brukere som har behov for mer ressurskrevende rådgivning i mer komplekse forhold.
- Personer med svak digital kunnskap/forståelse/"tilhørighet".
- Arbeidsinnvandrere som ikke har kunnet dra hjem til sine nærmeste i forbindelse med grensestenging knyttet til koronasituasjonen.
- Arbeidsledige - både nye og «etablerte» arbeidsledige med bakgrunn i korornasituasjonen.
- Norske statsborgere i og utenfor EØS - land.
- Andre spesielt utsatte grupper.
Kontaktinformasjon
- Telefon: 03142 /48 12 65 66
- E - post: post@hjelpmednav.no
- Kontoradresse: Holbergs Plass 4, 2.etg (Skaperkraft Coworking.)
- Vi tar dessverre ikke imot besøk for øyeblikket grunnet korona, men kan tilby rådgivning over nettet.
- Besøk oss gjerne på Facebook eller Instagram. Vi svarer også på generelle henvendelser der.